Дане Положення регламентує діяльність батьківського
комітету як органу самоврядування школи.
Комітет є добровільними
громадським формуванням, створеним на основі єдності інтересів батьків щодо
реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час їх навчання у
загальноосвітньому навчальному закладі.
Батьківський
комітет створюється з метою сприяння навчальному закладу у здійсненні навчання
та виховання дітей. Положення про батьківський комітет обговорюється і
приймається на загальношкільних батьківських зборах, затверджується і вводиться
в дію наказом по школі; зміни і доповнення в дане Положення вносяться у тому ж
порядку.
Батьківський комітет вибирається на загальношкільних
батьківських зборах через подання класних батьківських комітетів. Комітет
підпорядковується і підзвітний загальношкільним батьківським зборам. Термін
повноважень комітету один рік (ротація складу комітету проводиться щорічно на
одну третю).
Кількісний склад комітету визначається школою
самостійно.Комітет організує свою роботу таким чином:
· На першому засіданні вибирає голову,
який організовує роботу членів комітету та створених комісій.
· Складає план роботи на навчальний рік, з урахуванням
завдань, які стоять перед навчальним закладом.
· Приймає рішення на засіданнях більшістю
голосів при наявності не менше половини свого складу (засідання
протоколюються).
· Для координації роботи до складу комітету входить соціальний педагог школи.
· Діяльність комітету здійснюється у
відповідності до Конвенції ООН про права дитини, Типового положення про
загальноосвітній навчальний заклад.
· Рішення комітету є рекомендаційними для учасників навчального процесу.
· Обов’язковими є тільки ті рішення комітету, на
реалізацію яких видається наказ по школі.
2. Основні завдання комітету
2.1
Сприяння керівництву школи:
· У вдосконаленні навчально – виховного
процесу, охороні життя і здоров’я дітей, розвитку особистості;
· У захисті законних прав та інтересів дітей,
у тому числі дітей соціально- незахищених категорій;
· В організації та проведенні спільних
позакласних заходів.
2.2
Організація роботи з батьками (з особами, що їх замінюють) щодо роз’яснення їх
прав та обов’язків, значення всебічного виховання в сім’ї.
2.3
Створення єдності виховного впливу на дітей педагогічним колективом та сім’єю.
2.4
Залучення батьківської громадськості до активної участі в житті школи;
2.5
Надання безпосередньої допомоги керівництву у зміцненні матеріально -технічної
бази школи.
3.
Функції батьківського комітету
3.1.
Сприяє забезпеченню оптимальних умов для організації навчального
процесу(наприклад, надає допомогу у підготовці наочних, методичних посібників).
3.2.
Координує діяльність класних батьківських комітетів.
3.3.Проводить
роз’яснювальну та консультативну роботу
з батьками
(особами, що їх замінюють) щодо їх прав та обов’язків.
3.4.
Надає допомогу у проведенні спільних
позакласних заходів.
3.5.
Бере участь у підготовці до нового навчального року.
3.6.Разом
з адміністрацією контролює організацію якісного харчування дітей та їх
медичного обслуговування.
3.7.Надає
допомогу керівництву школив організації та проведенні
загальношкільних батьківських зборів.
3.8.Розглядає
звернення на свою адресу, а також вирішує питання, що знаходяться в його компетенції, за дорученням директора школи.
3.9.Обговорює
локальні акти навчального закладу з
питань, що входять до компетенції комітету.
3.10.Бере участь в організації безпечних умов
здійснення навчального процесу, виконання санітарно-гігієнічних правил і норм.
3.11.Організовує
і проводить: збори, доповіді, лекції, бесіди для батьків, «круглі столи» з
питань сімейного виховання дітей.
3.12.Співпрацює
з громадськими організаціями з питань пропаганди шкільних традицій.
3.13.Співпрацює
з педагогічним колективом школи з питань профілактики правопорушень,
злочинності та бездоглядності серед неповнолітніх.
3.14.
Співпрацює з органом учнівського самоврядування з питань проведення спільних
позакласних заходів.
3.15.Здійснює
заходи по зміцненню господарської і навчально-матеріальної бази школи, її
благоустрою і створенню в ній оптимальних умов для перебування дітей в
навчальних кабінетах, в групі продовженого дня.
4.
Права батьківського комітету
Батьківський комітет має право:
4.1.
Вносити пропозиції керівництву та органам учнівського самоврядування школи по
удосконаленню роботи.
4.2.Звертатися
за роз’ясненнями в установи та
організації з питань виховання дітей.
4.3.Викликати
на свої засідання батьків(осіб, що їх замінюють) за поданням класного
батьківського комітету, якщо той вичерпав можливості педагогічного впливу на
них.
4.5.Брати
участь в обговоренні локальних актів школи, що стосуються прав дітей.
4.6.Проводити
роз’яснювальну роботу та приймати рішення по розгляду заяв батьків( осіб що їх
замінюють), голів класних батьківських комітетів з питань охорони життя та
здоров’я дітей, виконання їх законних
прав.
4.7.Виносити
попередження батькам, які не виконують
своїх батьківських обов’язків.
4.8.Заохочують
батьків( осіб, що їх замінюють) за активну роботу в комітеті, надання допомоги
у проведенні спільних позакласних заходів, за зміцнення матеріально-технічної
бази школи.
4.9.Голова
комітету може бути присутнім на засіданні педагогічної ради, шкільного
учнівського парламенту з питань виконання Статуту, дисципліни, додержання
законних прав дітей.
4.10.Брати
участь у вирішенні питань по наданню допомоги дітям соціально-незахищених категорій..
5.
Відповідальність
батьківського комітету
Комітет відповідає за:
5.1.Виконання
плану роботи.
5.2.Виконання
рішень, реалізацію рекомендацій.
5.3.Встановлення
взаєморозуміння та взаємодії між керівництвом школи, педагогічними працівниками
та батьками з питань сімейного та громадського виховання.
5.4.Якісне
прийняття рішень у відповідності до діючого законодавства.
5.5.Бездіяльність
окремих членів комітету чи всього комітету. Члени комітету, які не беруть
участь у його роботі, за поданням голови комітету можуть бути відкликанні
виборцями (загальношкільними
батьківськими зборами).
6.
Основні принципи діяльності комітету:
- законність,
- гласність,
- колегіальність,
- толерантність,
- виборність,
- організаційна самостійність в межах
повноважень,визначених цим положенням та законодавством;
- підзвітність і відповідальність перед
загальнимизборами батьків закладу, класів (класу).
7.Діловодство
батьківського комітету
7.1.Комітет
веде протоколи своїх засідань і протоколи загальношкільних батьківських зборів
у відповідності до інструкції про ведення шкільної документації.
7.2.Плани,
звіти про роботу, протоколи засідань зберігаються у соціального педагога школи. Термін зберігання
- не більше 3-х років.
7.3.Відповідальність
за ведення
документації в комітеті покладається на
голову чи секретаря комітету.
Положення
розроблено відповідно до Примірного положення про батьківські комітети (ради)
загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти
і науки України №440 від 02.06.04