Статут школи

СТАТУТ
Комсомольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Комсомольської міської ради
Полтавської області
 (нова редакція)

 
І. Загальні положення
1.1. Повна назва: Комсомольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Комсомольської міської ради Полтавської області
 Скорочена назва: ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
Комсомольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Комсомольської міської ради Полтавської області (далі – школа) зареєстрована  (коли, ким, № рішення), є правонаступником Комсомольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням економіки та права Комсомольської міської ради Полтавської області, знаходиться в комунальній власності.
1.2. Юридична адреса школи: 39800, Україна, Полтавська  область, м.Комсомольськ, вулиця Молодіжна , будинок 5, т. (05348) 2-12-59
1.3. Школа є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банку,  печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
1.4. Власником школи є територіальна громада в особі  Комсомольської міської ради Полтавської області. 
Комсомольська міська рада здійснює  фінансування  школи,  її матеріально-технічне  забезпечення,  надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, затверджує мікрорайон обов'язкового обслуговування, організовує будівництво й ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.
1.5. Головною метою школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.6. Головними завданнями школи є:
• забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
• виховання громадянина України;
• виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших  народів і націй;
• формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості; особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
• виховання в учнів  поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
• розвиток особистості учня, його здібностей і обдаровань, наукового світогляду;
• реалізація права учнів  на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
• виховання свідомого ставлення до свого здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
• створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.7. Школа у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній  навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №778 від 27 серпня 2010 року,  іншими нормативно- правовими актами, цим Статутом.
1.8. Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом.
1.9. Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
• безпечні умови освітньої діяльності;
• дотримання державних стандартів освіти;
• дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
• дотримання фінансової дисципліни.
1.10. У школі визначена українська мова навчання і запроваджено поглиблене вивчення інформаційних технологій.
З урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази  школа організує навчання в старшій школі за профільними напрямами, які щорічно визначаються в робочому навчальному плані школи.
1.11. Школа має право:
• проходити в установленому порядку державну атестацію;
• визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу;
• визначати варіативну частину робочого навчального плану;
• в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
• спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
• використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
• оперативно управляти рухомим і нерухомим майном згідно  з законодавством України та цим  Статутом;
• отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
• залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
• встановлювати форму для учнів;
• за погодженням із відділом  освіти Комсомольської міської ради Полтавської області надавати приміщення для занять гуртків, клубів, спортивних секцій з метою розвитку творчих здібностей учнів, забезпечення їх фізичного здоров’я на підставі угоди про співробітництво;
• здійснювати інші види діяльності, що не заборонені законодавством України і сприяють розвитку закладу та реалізації його мети;
• розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
1.12. У школі створюються й функціонують методичні об’єднання:
- учителів початкової школи;
- учителів іноземної мови;
- учителів української мови та літератури;
- учителів природничих дисциплін;
- учителів історії та правознавства;
- учителів математично-технічних дисциплін;
- класних керівників.
 Створена творча група вчителів предметів художньо-естетичного циклу. Працює психологічна, методична служба. Створене наукове товариство учнів «Країна знань».)
1.13. Індивідуальне навчання, інклюзивне навчання  та навчання екстерном у школі організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання, інклюзивне навчання  та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених  Міністерством освіти і науки України.
1.14. Медичне обслуговування учнів  та відповідні умови для його організації забезпечуються власником і здійснюються  Комсомольською міською лікарнею та Комсомольською стоматологічною поліклінікою.
1.15. Взаємовідносини школи з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.16. Наповнюваність класів, груп та їх поділ при вивченні окремих предметів навчального плану визначається профільним міністерством України.

ІІ. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Школа планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, робочого навчального,  щомісячного планів.
У планах роботи відображаються найголовніші питання роботи школи, визначаються  перспективи  його розвитку. 
 Перспективний, річний, робочий навчальний плани обговорюються педагогічною радою, затверджуються директором та радою школи.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки  України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілів навчання.
Робочий навчальний план школи погоджується радою школи і затверджується відділом освіти Комсомольської міської ради Полтавської області. У вигляді додатків до робочого навчального планів додаються розклад уроків та режим роботи.
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники  школи самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання  статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4. Школа здійснює навчально-виховний процес за груповою та індивідуальною формами навчання.
2.5. За школою закріплюється відповідна територія обслуговування. Школою до початку навчального року беруться на облік учні, які мають її відвідувати.
2.6. Зарахування учнів до всіх класів школи здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування. Зарахування до колегіуму здійснюється на конкурсній основі в порядку, встановленому МОН України.
2.7. Директор школи зобов’язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до школи, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.
2.8. Зарахування учнів до школи здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його директора.
Для зарахування учня до школи батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до навчального закладу III ступеня – документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
2.9. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до школи відповідно до законодавства України та міжнародних договорів.
2.10. Переведення учнів школи до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
У разі вибуття учня з міста Комсомольська батьки або особи, які їх замінюють, подають до школи заяву із зазначенням причини вибуття.
У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти в межах міста Комсомольська батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
2.11. У школі для учнів  за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватися групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). Режим  роботи груп продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу і затверджується директором школи.
2.12. Школа приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням із відділом освіти Комсомольської міської ради  Полтавської області.
2.13. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті,   семестри та режим роботи)  встановлюються  школою  в  межах  часу,  передбаченого  робочим навчальним планом, за погодженням з відділом освіти  Комсомольської міської ради  Полтавської області. 
       Навчальний рік у школі поділяється на семестри, починається 1 вересня й закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
2.14. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш, як 30 календарних днів.
2.15. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється, крім випадків, передбачених  законодавством України.
2.16. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.17. Тривалість уроків у закладі становить: у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-4-х класах – 40 хвилин, у 5-11-х – 45 хвилин. 
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти  Комсомольської міської ради  Полтавської області та територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби.
2.18. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних предметів.
2.19. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується  радою  школи, профспілковим комітетом і затверджується директором. 
    Крім  різних форм обов’язкових  навчальних  занять, у школі проводяться  індивідуальні, групові, факультативні та інші заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань. 
2.20. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) — 20 хвилин.
2.21. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей  учнів. 
Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
2.22. У школі визначення рівня досягнень учнів у навчанні  здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання навчальних досягнень  учнів, визначеної Міністерством освіти і науки України. 
         Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України.  
2.23. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради школи,  може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
2.24.  Оцінка за поведінку не виставляється.
2.25. Навчання у 4-х та випускних 9-х і 11-х  класах школи  завершується  державною  підсумковою  атестацією.  Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.  В окремих випадках  учні  за  станом  здоров'я  або  з  інших поважних  причин  можуть  бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України  та  Міністерством охорони здоров’я України.
        Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів. 
         У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію. У разі незгоди учня (його батьків) з оцінкою, він має право звернутися до апеляційної комісії, яка створюється і діє на підставі законодавства України. Результати семестрового, річного оцінювання та  державної підсумкової атестації доводяться до відома учнів класним керівником.
2.26. Порядок переведення і випуск учнів Школи визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затвердженою наказом Міністерством освіти і науки України.  
2.27. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту початкової (базової і повної) загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначається Міністерством освіти і науки України.  
2.28. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.29. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.30. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ: 
- по закінченні 2-8, 10 класів - табель; 
- по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
- по закінченні школи ІІІ ступеня – атестат про повну загальну середню освіту.
Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
2.31. За відмінні успіхи в навчанні  учні 2-8-х, 10-х класів нагороджуються похвальним листом «За високі досягнення в навчанні». Учні 11-х класів можуть нагороджуватися золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні», срібною медаллю «За досягнення у навчанні», похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів». Учням 9-х класів за відмінні успіхи в навчанні видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. 
Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи в навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.  
За успіхи в навчанні для учнів можуть бути встановлені стипендії або грошова премія (за рішенням ради закладу і в межах коштів, передбачених на ці цілі). 
2.32. Виховання учнів у школі здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.33. Цілі виховного процесу в школі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
2.34. У школі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. 
2.35. Примусове залучення учнів школи до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
2.36. Дисципліна в школі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

ІІІ.  Учасники навчально-виховного процесу
3.1. Учасниками навчально-виховного  процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є:
• учні;
• керівники;
• педагогічні працівники;
• психологи, бібліотекарі;
• інші спеціалісти;
• батьки або особи, які їх замінюють.
3.2. Статус,  права та обов'язки учасників навчально-виховного процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про  загальну середню освіту», іншими актами законодавства України,  цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку школи.
3.3. Учні мають право на:
• доступність і безоплатність  повної загальної середньої освіти;
• вибір певного закладу, форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
• безпечні і нешкідливі умови навчання та праці; 
• користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновлювальною  та лікувально-оздоровчою базою школи;
• участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
• отримання додаткових,  у  тому  числі   платних,   навчальних послуг;
• перегляд результатів  оцінювання  навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини; 
• участь у роботі органів громадського самоврядування школи; 
• участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
• доступ до інформації з усіх галузей знань;
• повагу людської    гідності,   вільне   вираження   поглядів, переконань;
• захист від  будь-яких   форм   експлуатації,   психічного   і фізичного  насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
3.4. Учні зобов’язані:
• оволодівати знаннями,  уміннями,  практичними   навичками   в обсязі  не  меншому,  ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
• підвищувати свій загальний культурний рівень; 
• брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними   програмами   та   навчальним  планом  школи,  цим Статутом; 
• дотримуватися вимог законодавства України,  моральних,  етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників; 
• виконувати вимоги  педагогічних  та інших працівників закладу відповідно до цього Статуту та правил внутрішнього розпорядку школи; 
• дбайливо ставитися до державного,  громадського і  особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу; 
• дотримуватися вимог  цього Статуту,  правил внутрішнього розпорядку закладу;
•  дотримуватися правил особистої гігієни;
• брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені законодавством України.
3.5. Учні школи залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування,  різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей. 
3.6. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх   обов'язків,   порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку на  них  можуть  накладатися стягнення відповідно до законодавства України.
3.7. Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту,  належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дає змогу виконувати професійні обов’язки в школі.
3.8. До педагогічної діяльності  у  закладах  не  допускаються особи,  яким вона заборонена за медичними показаннями,  за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством України. 
3.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників та інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами. 
3.10. Директор школи призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Статутом.
3.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства України директором школи, погоджується з профспілковим комітетом і затверджується відділом освіти Комсомольської міської ради Полтавської області.
          Обсяг педагогічного навантаження  може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. 
          Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю.
3.12. Педагогічні працівники мають право:  
• самостійно обирати форми,  методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів; 
• брати  участь у роботі  методичних  об'єднань,  нарад,  зборів закладу  та  інших  органів  самоврядування  школи,  в  заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;
• обирати форми та здійснювати підвищення  своєї  кваліфікації; 
• навчатися   у   вищих   навчальних  закладах  і  закладах  системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; 
• проходити атестацію для здобуття відповідної  кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації; 
• проводити в     установленому    порядку    науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу; 
• вносити керівництву  закладу  і  органам  управління  освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи; 
• на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства України; 
• об'єднуватися у  професійні  спілки  та  бути  членами  інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством України;
• порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
3.13. Педагогічні працівники школи зобов'язані: 
• забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно  до  навчальних  програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти; 
• контролювати рівень навчальних досягнень учнів; 
• нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання,  затвердженими Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до  відома  дітей,  батьків, осіб, що їх замінюють, адміністрації  школи; 
• сприяти розвитку  інтересів,  нахилів та здібностей дітей,  а також збереженню їх здоров'я; 
• виховувати повагу   до   державної    символіки,    принципів загальнолюдської моралі;
• виконувати цей Статут,  правила внутрішнього трудового розпорядку, умови трудового договору;
• брати участь у роботі педагогічної ради; 
• виховувати в учнів шанобливе  ставлення  до  батьків,  жінок, старших  за  віком  осіб;  повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу; 
• готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння,    злагоди   між   усіма   народами,   етнічними, національними, релігійними групами; 
• дотримуватися педагогічної етики,  моралі,  поважати особисту гідність учнів та їх батьків; 
• постійно підвищувати  свій  професійний  рівень,  педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури; 
• виконувати  накази  й  усні розпорядження  директора школи, органів управління освітою;
• вести відповідну документацію. 
3.14. У школі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого  Міністерством освіти і науки України. 
3.15. Педагогічні працівники, які  систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку школи, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до  законодавства України.
3.16. Права й обов'язки  інших  працівників та допоміжного персоналу регулюються  трудовим   законодавством,   цим Статутом   та правилами внутрішнього  трудового розпорядку  школи. 
3.17. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
• обирати форми  навчання  й  виховання дітей; 
• створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
• звертатися до органів управління освітою, директора школи  й органів громадського самоврядування з питань навчання,  виховання дітей;
• приймати рішення про участь дитини  в  науковій,  спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності школи; 
• брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного  процесу  та  зміцнення  матеріально-технічної бази школи;
• на захист  законних  інтересів  дітей  в органах громадського самоврядування  школи  та  у  відповідних   державних,   судових органах.
3.18. Батьки та особи,  які їх замінюють,  є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти,  їх виховання і зобов'язані:
• створювати умови   для   здобуття  дитиною  повної  загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
• забезпечувати дотримання дітьми вимог цього Статуту;
• поважати честь і гідність дитини та працівників школи;
• постійно дбати про фізичне здоров'я,  психічний  стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; 
• виховувати працелюбність,    почуття    доброти,   милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни,  сім'ї,  державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів; 
• виховувати в дітей повагу до законів,  прав,  основних свобод людини. 
3.19. У разі невиконання батьками і особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством України, школа може порушити клопотання  про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських  прав.
3.20. Представники  громадськості  мають  право:    
• обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в школі;
• керувати  учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;       
• сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню   школи;
• проводити  консультації  для  педагогічних працівників;
• брати участь  в організації  навчально-виховного  процесу.
3.21. Представники   громадськості  зобов’язані дотримуватися цього Статуту, виконувати накази та усні розпорядження директора школи, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну, дотримуватись етики поведінки та моралі.

Неділя, 28.04.2024, 22:59
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Друзі сайту
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright NTyagay © 2024