Статут школи 2

ІV. Управління школою
4.1. Управління школою здійснюється  її власником.
      Безпосереднє керівництво школою здійснює директор. Директором може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж роботи не менш як 3 роки.
     Директор школи та його заступники призначаються і звільняються з посади відділом  освіти Комсомольської міської ради. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
4.2. Вищим органом громадського самоврядування школи є загальна конференція колективу, що скликаються на менше одного разу на рік.
     Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
• працівників школи – зборами трудового колективу;
• учнів школи другого-третього ступенів – класними зборами;
• батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
     Термін їх повноважень становить 1 рік.
     Конференція правочинна, якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати конференцію мають голова ради школи, делегати конференції, якщо за це висловилось не менше третини її загальної кількості, директор школи,  відділ освіти Комсомольської міської ради Полтавської області
Конференція: 
• обирає раду школи, її голову, встановлює термін їх повноважень;
• заслуховує звіт директора і голови ради школи;
• розглядає питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності школи;
• затверджує  основні  напрями вдосконалення  навчально-виховного процесу, розглядає інші найважливіші напрями діяльності школи;
• приймає рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
4.3. У період між конференціями діє рада школи.
4.3.1. Метою діяльності ради є :
• сприяння демократизації й гуманізації навчально-виховного процесу;
• об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу;
• формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління школою;
• розширення колегіальних форм управління школою;
• підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу;
4.3.2. Основними завданнями ради є:
• підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю,  державними та приватними інституціями;
• визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку школи та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
• формування навичок здорового способу життя;
• створення належного педагогічного клімату в школі;
•  сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуттю ними соціального досвіду;
• підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно - експериментальної роботи педагогів;
• сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
• підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
• ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
• стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримці обдарованих дітей;
• зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та школою  з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді  й загальна її чисельність визначаються конференцією школи.
4.3.4. Рада школи діє на засадах:
• пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
• дотримання вимог законодавства України;
• колегіальності ухвалення рішень;
• добровільності й рівноправності членства ;
• гласності.
    Рада працює за планом, що затверджується конференцією.
    Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
    Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора школи, власника, а також членами ради.
    Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
    У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
    Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту школи, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
   У разі незгоди адміністрації Школи з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
   До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету школи.
4.3.5. Очолює раду школи голова, який обирається зі складу ради.
   Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть  бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності школи, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.3.6. Рада школи:
• організовує виконання рішень конференцій;
• вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
• спільно з адміністрацією розглядає й затверджує план роботи школи та здійснює контроль за його виконанням;
• разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту школи;
• затверджує режим роботи школи;
• сприяє формуванню мережі класів школи, обґрунтовуючи  її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
• приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників школи золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю "За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
• разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної  частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
• погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
• заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
• бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
• вносить ініціативу щодо проведення доброчинних акцій;
• вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозицій щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
• ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
• сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
• розподіляє й контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням ;
• розглядає питання родинного виховання;
• бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально - економічних умовах;
• сприяє педагогічній освіті батьків;
• сприяє поповненню бібліотечного фонду, передплаті періодичних видань;
• розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
• організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;  
• розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
• може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи.
Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
4.4. При школі за рішенням конференції  можуть створюватися й діяти піклувальна рада, учнівський парламент, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, положення про які розробляє й затверджує Міністерство освіти і науки України.
4.5. Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної й навчально-методичної бази школи, залученню додаткових джерел фінансування, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.
4.6 Піклувальна рада формується з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі,  іноземних.
      Члени піклувальної ради обираються на  конференції  шляхом голосування простою більшістю голосів.
4.7. Директор школи:
• здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
• організовує навчально-виховний процес;
• забезпечує контроль  за  виконанням   навчальних   планів   і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
• відповідає за   реалізацію   Державного  стандарту  загальної середньої освіти,  за якість і ефективність  роботи  педагогічного колективу;
• створює необхідні умови для участі учнів у позакласній  та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
• забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
• підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
• забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
• призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
• контролює організацію харчування й медичного обслуговування учнів;
• уживає заходів щодо запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
• здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
• розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
• видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;
• подає на затвердження трудовому колективу школи правила внутрішнього трудового розпорядку;
• затверджує посадові інструкції працівникам школи;
• створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
• щороку звітує про свою роботу на конференціях колективу;
• забезпечує надання на протести, постанови, подання, приписи, звернення, листи, записи та інші документи судових, правоохоронних та контролюючих органів ґрунтовної, об’єктивної, документально підтвердженої інформації та мотивованих відповідей;
• визначає обсяг педагогічного навантаження вчителів згідно із чинним законодавством. 
4.8. У школі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор школи.
4.9. Педагогічна рада розглядає питання:
• удосконалення й методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи школи;
• переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення  у навчанні;
• варіативної складової робочого навчального плану;
• підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
• участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
• морального та матеріального заохочення учнів  та працівників закладу;
• морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
• притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;
• педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.
4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік. 
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.
4.11. У колі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

V. Матеріально-технічна база
5.1. Матеріально-технічна база школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі школи.
5.2. Майно належить школі на правах оперативного управління  та не може бути вилученим у неї, якщо інше не передбачено законодавством.
5.4. Школа відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами й несе відповідальність за дотримання вимог та норм  їх охорони.
5.5. Збитки, завдані школі внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.6. Для забезпечення навчально-виховного процесу база школи складається із навчальних кабінетів, майстерень (з обробки металу та деревини, обслуговуючої праці), актового, спортивного, читального залів, бібліотеки, медичного кабінету, стоматологічного кабінету, їдальні та буфету, 3Д-кінозалу,  приміщень для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу  тощо.
5.7. Відповідно до рішення сесії міської ради від 17 вересня 1998 року №182 школа має земельну ділянку, де розміщуються спортивні майданчики, господарські будівлі, навчально-дослідні ділянки, зоно відпочинку тощо.

VІ. Фінансово-господарська діяльність
6.1. Фінансово-господарська діяльність школи здійснюється на основі її кошторису.
6.2. Джерелами формування кошторису школи є:
• кошти місцевого бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
• кошти фізичних, юридичних осіб;
• кошти, отримані за надання платних послуг, здачі вторинної сировини згідно з чинним законодавства України;
• доходи від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
• благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
• інші джерела надходження коштів, не заборонені законодавством України. 
6.3. Школа має право на придбання в оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в школі визначається законодавством та нормативно-правовими актами  Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. Бухгалтерський облік здійснюється самостійно.
6.5. Звітність про діяльність школи встановлюється відповідно до законодавства.

VІІ. Міжнародне співробітництво
7.1. Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм,  проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2. Школа має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

 
VІІІ. Контроль за діяльністю навчального закладу
8.1. Державний контроль за діяльністю школи здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти .
8.2. Державний контроль здійснюють  Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, власник та відділ освіти Комсомольської міської ради Полтавської області.
8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю школи є атестація, що проводиться не рідше 1 разу на 10 років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.  Після атестації школі підтверджується право видачі документів про освіту встановленого зразка.
8.4. У період між атестаціями проводяться перевірки (інспектування) школи з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його власником  відповідно до законодавства.

ІХ. Порядок внесення змін до статуту
9.1. Зміни до Статуту закладу реєструються у встановленому законодавством  порядку та набирають чинності з моменту реєстрації уповноваженими органами державної реєстрації.

Х. Реорганізація або ліквідація навчального закладу
10.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію школи приймає власник.
Реорганізація школи відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо до управління школою.
10.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно школи, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його власнику.
10.3. У випадку реорганізації права та обов’язки школи переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
10.4. При реорганізації чи ліквідації школи працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.
Вівторок, 14.05.2024, 13:56
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Друзі сайту
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright NTyagay © 2024