Каталог статей
Головна » Статті » Мої статті

Виступ директора на обласному науково-практичному семінарі
Виступ директора
Комсомольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Комсомольської міської ради Полтавської області на обласному науково-практичному семінарі
 
Наша школа - перший навчальний заклад міста Комсомольська. Вона займає особливе місце в освітній галузі міста, оскільки є носієм класичних освітніх традицій, а також ініціатором та носієм інновацій.
 Педагогічний колектив  веде активну роботу по  формуванню особистості, здатної до самостійної та ефективної діяльності, зорієнтованої на постійне навчання протягом життя, і тому цілеспрямовано працює над удосконаленням діяльності закладу, в якому основною ідеєю є розширення освітнього простору для забезпечення особистісного розвитку учнів. 
Стратегічна мета навчального закладу – створення умов для навчання й розвитку творчих здібностей учнів, для їх професійного самовизначення й самореалізації, залучення школярів до науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи, виховання активного громадянина-патріота України. 
Комсомольська загальноосвітня школа №1 укомплектована педагогічними кадрами на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. 
24-вчителі вищої категорії
7- І категорія
4 - ІІ категорія
5-вчитель- спеціаліст
Учитель- методист-15
Старший учитель-5
Соросівський вчитель - 1
Педагоги школи активно залучаються до роботи у міських, обласних, всеукраїнських семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, практичних семінарах, науково-практичних конференціях тощо. 
 Педагоги закладу – активні учасники апробації нових підручників:  (географія Щербан О.В.)В.Ільченко, К.Гуз. Я і Україна. Довкілля» (1-5 класи). Планується  апробація на Всеукраїнському рівні програми курсу за вибором «Основи інтелектуальної власності». Учителі початкових класів Малюта Н.В. та Кострикіна С.Г.,  розробили науково-методичне забезпечення до інноваційного курсу за вибором «Основи економіки»  для учнів початкової школи. 
З 2009 р. школа бере участь у у експерименті регіонального рівня «Методична система формування компетентності учнів з фізичної географії» (автор Булава Л.М.)та пройшла попереднє узгодження для участі у Всеукраїнському експерименті  «Психолого–педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів  загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів»(автор Киричук В.О.) 
Більшість членів педагогічного колективу   піднялися до розуміння необхідності науково-дослідної, експериментальної роботи як елемента практичної діяльності педагога. Слід зазначити, що участь в експерименті сприяє підвищенню професійної компетентності педагогів і змінює  стереотипи мислення вчителів щодо місії педагога.  
  У школі запроваджується  система психолого-педагогічного проектування особистісного розвитку вихованців, що реалізовується через прогнозування і розв’язання конкретних актуальних проблем розвитку особистості. Під керівництвом автора проекту к.п.н.Киричука В.О. у школі буде розроблена система роботи класного керівника з учнівським колективом на засадах психолого педагогічного проектування особистісного розвитку учнів, в якій активно використовується діагностично-проектувальний комплекс «Універсал». У школі створюється банк виховних програм, що допоможе кожному педагогу змоделювати міжсуб’єктні взаємодії у корекційно-виховному плані.  
           З метою підвищення якості навчально-виховного процесу в школі впроваджуються інноваційні педагогічні технології. Ця робота ведеться планомірно та систематично і здійснюється на теоретичному та практичному рівнях. 
Використання ефективних навчальних, виховних, розвивальних технологій – пріоритетний напрямок  діяльності  школи -  вимагає модернізації самоосвітньої діяльності педагогів. Для них адміністрацією школи, методичним кабінетом було організовано й проведено ряд семінарів-тренінгів. 
Школа підключена до мережі Інтернет. Традиційними стали методичні заходи з питань використання електронних засобів у методичній роботі. 
Така організація методичної роботи позитивно впливає на ріст професійної майстерності учителів, якість організації навчально-виховного процесу. 
Науково-методична робота школи органічно пов’язана з іншими ланками шкільної діяльності, має системний характер, позитивно впливає на підвищення кваліфікаційного рівня педкадрів, сприяє розвитку творчості. 
Ефективність навчально-виховного процесу

У 2010-2011 н.р. у школі у 22 класах навчається 521 учень. Навчання здійснюється державною мовою.
За підсумками 2009-2010 н.р. 40 % учнів засвоїли навчальні програми на достатньому і високому рівнях. За цей період закінчили школу із золотими медалями – 5 учнів, із срібними медалями –1 учень. 

Педколектив школи прикладає багато зусиль на виявлення,  розвиток і педагогічну підтримку здібних та обдарованих учнів, розкриття їхнього потенціалу. Кожен обдарований учень – індивідуальність, яка потребує особливого підходу, - таку думку сповідують учителі школи. Сприяння реалізації обдарування потребує організації особливого середовища. Наш навчальний заклад – це, перш за все, творче середовище, де формується нова людина, як творча особистість.
Усі вміння і навички набувають учні під час участі у роботі МАН, різноманітних конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт, результати яких наведено у таблиці.
1. Участь у олімпіадах та МАН
У  2009-2010 році учні школи взяли активну участь у 13 міських олімпіадах з базових дисциплін. результативність участі вища в порівнянні з минулим роком. 

2007-2008 н.р. 2008-2009 н.р. 2009 -2010н.р. 2010 – 2011 н.р.
Міські 9 13 15 11
Обласні - 2 4


Проаналізуємо участь у Малій академії наук 

2007-2008 2008-2009 2009 - 2010
Міський етап 4 3 6
Обласний етап 2 1 6
 
Як бачимо, підвищилась результативність участі учнів у роботі МАН. Про це свідчить також порівняння з іншими школами.
Профільне навчання 
Після проведених психолого-педагогічних досліджень, діагностування учнів школи психологом школи на предмет виявлення їх обґрунтованої орієнтації на профіль навчання, враховуючи професійні потреби міста, побажання батьків у школі введено економічний правовий та технологічний профілі навчання.
Впродовж 2005-2008 років школа укладала угоди з Кременчуцьким інститутом Дніпропетровського університету економіки і права, Дніпропетровським Національним гірничим університетом, Харківським університетом внутрішніх справ. Профільному навчанню передує допрофільна підготовка учнів. Так у 8-х, 9-х класах за рахунок   варіативної складової навчального  плану введено вивчення економіки та права. З 2009-2010 навчального року формування 8-х класів відбувається за Положенням МОН України про допрофільну освіту.

Результати виховної роботи

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи  залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
 У зв'язку з цим виховна діяльність школи  була спрямована на : (слайд)
Батьківський комітет  - активний учасник навчально-виховного процесу. (слайд)
Особливе місце соціально-педагогічна служба
Очевидною стала необхідність ефективного функціонування соціально-психологічної служби в школі. Минулий навчальний рік для служби був роком становлення. Проведена значна робота з різними категоріями учнів і батьків, є результати цієї роботи. Але поряд з цим соціально – психологічною службою школи не завжди вчасно проводилося діагностування, консультації, не завжди давалися рекомендації класним керівником та батьками після роботи з дітьми. Не завжди прослідковувалася системність у роботі служби.
Учнівське самоврядування
           Пошук і підтримка учнів, чиї особисті переконання спрямовані на активну участь у громадському житті, молодих людей, які мають організаторські здібності, усвідомлюють себе потенційними лідерами і мають бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших – завдання  вчителів, що здійснюють педагогічне керівництво розвитком самоврядування учнів класів і школи.
На рахунку учнівського самоврядування  багато значних самостійних справ.
Найпоширенішою в школі виховною технологією, яка дає можливість залучити якнайбільше учнів до участі у самоврядуванні, співуправлінні, підвищити їх рівень соціалізації, що спонукає до вільного вираження свого «Я» і в той же час вчитися працювати в колективі, бути толерантними, забезпечувати духовне зростання, є технологія проектування. За звітній період у школі розроблено і реалізовано в дію проекти, в яких бере участь 100% учнівства.
 
Спортивне життя 
 
Національне виховання в школі спрямовується на залучення учнів до глибинних пластів національної культури й духовності формування в дітей та молоді національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей вітчизняної та світової культури. 
Зразковий музей народознавства «Диво»
Всеукраїнська науково-практична конференція «Український дивограй»
Етномайстерня «Диво»

Шкільна бібліотека є інформаційно-методичним центром школи, складається з читальної зали, закритого фонду та книгосховища. Велике значення в роботі бібліотеки належить популяризації книги та залученню учнів до читання.
Фонд художньої та науково-популярної літератури  - 11422, періодичних видань – від 38 до 26  назв видань.

 
 Управління навчальним закладом
Управлінський проект «Наповнення змісту навчання за профільними напрямками».
Стратегічний план розвитку навчального закладу
Концепція розвитку школи
Стратегічне управління розвитком навчального закладу

Враховуючи результати анкетування, проведеного серед педагогічного колективу, можна зробити висновок, що стиль керівництва Комсомольської ЗОШ№1 більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного завважуються й заохочуються, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. 
Складові інформаційного середовища навчального закладу
           Сучасна загальноосвітня школа – це заклад, у якому освітній процес побудовано на основі нових інформаційних технологій. Сьогодні освіта з кожним днем вимагає все більш активного використання інформаційних і комунікаційних технологій в управлінській, навчально-виховній, фінансовій діяльності школи. В Україні вже прийнято ряд нормативно-правових актів, які регулюють суспільні відносини щодо побудови інформаційного суспільства, зокрема щодо  освіти, виховання, професійної підготовки учнів та студентів.
          Школа не може знаходитись осторонь процесів, які відбуваються в суспільстві. Зростання інформаційного потоку, необхідність прийняття ефективних управлінських рішень, аналіз та коригування ситуації, електронна звітність – все це спонукає керівника до пошуку шляхів побудови шкільного освітнього простору.
           В Комсомольській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 розроблено проект створення інформаційного простору загальноосвітнього навчального закладу, який охоплює  управлінську, фінансову, навчально-виховну діяльність школи та передбачає запровадження комп’ютерних програм для стандартизації всієї інформації. Базою інформаційного середовища школи є кабінет інформатики, кабінет інноваційних технологій, бібліотеку а також робочі місця директора, заступників директора, соціального педагога, психолога, бібліотекаря, учителів, бухгалтера, які об’єднані в локальну мережу. Школа має з 1999 року безпровідниковий та з 2009 року провідниковий Інтернет. У 2007 році в нашій школі відкрито перший в місті кабінет інноваційних технологій, оснащений інтерактивною дошкою. На базі кабінету проходять шкільні, міські, регіональні семінари для педагогів  з інформаційних технологій. Школа має свій сайт в Інтернеті. Медіатека школи поповнена власними розробками вчителів та розробками посібників фахівців Інституту проблем штучного інтелекту МОН і НАН України, видавництва «Дієз-продукт», компанії «Атлантік» та «Дитяча колекція», ігрові освітні програми проекту «Home Alive*» .
З метою оптимізації навчального процесу у 2008 році придбано інтерактивну дошку SMART і обладнано кабінет інформаційних технологій, де проходять уроки з комп’ютерною підтримкою. Педагоги школи у навчально-виховній роботі використовують ноутбуки, сучасну мультимедійну техніку та комп’ютерні програмні засоби навчання, якими школа постійно поповнюється. 
  Відповідно до проекту учасниками даного процесу є адміністрація школи, учителі, учні, батьки. Інформаційними потоками є структура навчального закладу, навчальний план, штатний розклад, тарифікація тощо. 
           Чи готові вчителі до запровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес? 80% вчителів пройшли навчання за програмою Іntel® "Навчання для майбутнього" та тренінги по використанню інтерактивної дошки. Набуті знання учителі активно використовують у  освітньому процесі. Зацікавити та навчити вчителів-предметників використовувати інформаційні технології для навчання -  завдання, з яким адміністрація школи справилась. Наступний крок - оснащення класів сучасною технікою, що дозволить забезпечити учителю доступ до ресурсів усього інформаційного середовища школи. В управлінні навчальним закладом застосування комп’ютерних технологій дозволяє розподілити завдання між членами педагогічного колективу по формуванню освітнього простору навчального закладу. Так, вчителі створюють освітні  продукти з подальшим використанням їх під час уроків, керівники методичних об’єднань спільно з учителями наповнюють методичне забезпечення навчального процесу, завідуючий бібліотекою відповідає за наповнення бібліотеки електронними підручниками, хрестоматіями, тестами тощо, заступники директора за різними напрямами відповідають за наповнення та відображення матеріалів з профільного навчання та виховної роботи,завідуючий канцелярією створює та веде базу даних з персоналу та учнів, директор школи здійснює управління закладом на основі аналізу отриманих даних. 
            Опитування, яке провели вчителі Комсомольської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 показало, що близько 80% учнів середньої та старшої школи мають комп’ютер вдома, активно спілкуються в соціальних мережах та використовують Інтернет для навчання. І лише 17-20% батьків працюють з комп’ютером та Інтернетом. Залучити батьків до спілкування через Інтернет та об’єднати на інформаційному рівні всіх учасників навчально-виховного процесу є одним із завдань проекту інформатизації навчального закладу.
           Можна на сьогодні сформувати такі загальні потреби навчального закладу, з якими успішно справляються комп’ютерні технології. Це - зберігання особистих справ учнів та працівників закладу в електронному виді (бази даних), забезпечення комунікації всіх учасників освітнього процесу (у тому числі через сайт школи), доступність та відкритість результатів навчального процесу для всіх учасників (розклад уроків, списки учнів, учителів, предметів, дані про успішність та відвідування уроків), моніторинг якості освіти (аналіз та формування звітності за результатами навчання),автоматизація процесів управління навчально-виховним процесом (формування розкладу, розподіл навантаження та формування навчальних планів), підтримка електронного документообігу, доступність всіх нормативних документів, використання програмного середовища, яке формує шкільний інформаційний простір,наявність відібраної, безпечної та якісної інформації (захист учнів від доступу до неякісної інформації).
          Тому для навчального закладу актуальною проблемою сьогодні  є пошук якісних програмних продуктів для інформатизації навчально-виховного процесу та управління, які інтегрують в собі функції інформаційних систем, що дозволить розв’язати назване коло проблем.
         У зв’язку з цим виникає необхідність підвищення компетентності педагогів, які працюють в умовах застосування засобів інформаційних і комунікаційних технологій в освітньому просторі школи. 
         Створення в освітньому закладі інформаційно-управлінської системи дозволить оптимізувати існуючі канали збору інформації та забезпечить інформаційні потреби адміністрації та вчителів.

Категорія: Мої статті | Додав: admin (19.01.2014)
Переглядів: 1383 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Середа, 15.05.2024, 04:35
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [9]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright NTyagay © 2024